Mooie uitspraken van de kinderen

Zo af en toe voeg ik er weer een toe aan de lijst met grappige uitspraken van onze kinderen. De afgelopen 18 jaar heb ik er tientallen verzameld. Het is ontzettend leuk om ze later (samen met je kinderen) nog eens terug te lezen en opnieuw erom te lachen!
Hieronder heb ik er enkele geciteerd. Tussen haakjes staat de leeftijd van onze kinderen op het moment dat ze de uitspraak deden. Geniet mee:

In een preek zegt de dominee: “Ja, onze aanklager heeft heel wat op tafel te brengen”, waarop Anne (4) zegt: “Ja, eten”.

Maartje (3) wil graag een liedje op hebben en vraagt:“Mama, mag ik 'zijn shalom wordt werkelijkheid'”

Anne: (6)”Mama, ik wil later geen moeder worden want dan word ik oma en ik houd niet van een kunstgebit”.

Anne (7) zei dat ze op school een ‘kringloopgebed’ gedaan hadden. (net daarvoor hadden wij het over een kringloopwinkel gehad)

Wim(4)zegt:"Als we naar de hemel naar de Here Jezus gaan moet je wel een vliegtuig kopen hé papa ?”

Juf Ati van de peurterspeelzaal was van de fiets gevallen. “Ja”, zegt Wim (3), “dan moet ze ook maar zijwieltjes aan de fiets doen”

Wim (4)vraagt:”Mama,heb je een nieuwe wasmaker?” toen hij mijn nieuwe strijkijzer zag.

Ik zeg tegen Wim (4):”Er zit wel pit in jou jongen”. Waarop Wim antwoordt:”Waar, in mijn buik?”

Anne (8) zegt:”Als God mijn Vader is, dan is Jezus mijn broer”.

Wim (4) zegt als hij uit school komt:”Ik ben vanmiddag getrouwd met Willine in de poppenhoek”.

Maartje (7) heeft dan eindelijk haar eerste boventand eruit. Anne (9) zegt tegen haar:”Je hoeft je niet te schamen hoor”.

Anne(9) zegt tegen Wim (5):”Je bent zwaar gebouwd”. “Ja”, zegt Wim tegen Anne, “de Here God heeft mij van steen gemaakt”

Wim (7) vindt nadat hij terugkomt van zwemles het diepe ‘zinkeriger’ dan het ondiepe water.

Gert (5) zit achter op de fiets en vraagt aan mij:”Wanneer word ik nou boer?” en even later zegt hij:” Jij wordt niets meer hé mama ?”

Opa heeft geholpen met hout sjouwen. Gert (5)vroeg aan hem:”Ben je met de auto of met de kruiwagen?”

Anne (12) en  Gert (5) hadden een gesprekje over het feit dat de Here Jezus in je hart wil komen wonen. Gert zei:”Dan moet je wel je mond opendoen anders kan de Here Jezus er niet in”.

Gert (5) zegt ’s avonds:”Ik denk niet dat de Here Jezus op de wolken komt want die zijn niet sterk genoeg”

Gert (5) zei:”Je moet niet Jakob zeggen, maar Ja hoofd”.

Wim (10) zit televisie te kijken over de verkiezingen en ziet Dhr. Rutte. Vervolgens vraag hij : “Hoeveel ruttels (zetels) moet je eigenlijk hebben?”

Gert (8) zegt dat hij weet hoe het komt dat Wim (11) scheef aan tafel zit.
Aan de ene kant van je lichaam zit je hart en daarom is hij zwaarder en hangt hij naar die kant.

Gert (9) vroeg of indianen uit India kwamen. Ook vond hij iemand die dronken was een ‘drenkeling’.


Reacties