Medewerking gevraagd voor dit blog

Onze jongste zoon is onlangs 13 jaar geworden en gaat alweer naar de tweede klas van het voortgezet onderwijs. Met vier tieners in huis merk ik zelf ook dat ik erg gericht ben op de opvoeding van pubers en tieners en wat minder op baby's, peuters, kleuters en hele jonge kinderen. Dat is logisch denk ik...

Toch zijn er onder jullie als lezers velen die nog hele jonge kinderen hebben en misschien ook hierover wel eens een berichtje zouden willen lezen.
Mijn vraag is: wie zou het leuk vinden om éénmalig of misschien meerdere keren een berichtje te schrijven over de (christelijke) opvoeding van jongere kinderen (0 - 12 jaar). Je hoeft het niet per se zelf geschreven te hebben, het kan ook zijn dat je het ergens gelezen hebt. In dat laatste geval is het wel fijn als je even de bron erbij vermeldt.
Het zou ook kunnen zijn dat je zelf een weblog hebt en af en toe wat schrijft over opvoeden. Misschien wil je dat het door meerdere ouders gelezen wordt, dan kun je het mij ook doorsturen.
Dit weblog 'Christelijk Opvoeden' heeft tot nu toe gemiddeld zo'n 450 lezers per week en dit aantal stijgt gestaag. Ook is er aan dit weblog een (besloten) Facebookgroep gekoppeld waar we als ouders nog verder kunnen doorpraten over bepaalde onderwerpen en elkaar tot steun kunnen zijn.
Je kunt je bijdrage naar mij mailen en dan zal ik het op dit weblog plaatsen.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.


Reacties

  1. Dat is een heel goed idee van je Wendy! Mijn twee dochtertjes zijn 2 en bijna 4 en zou het leuk vinden om daar wat meer over te lezen maar ook om je eens wat toe te sturen (zal ook wat activer deelnemen aan deze facebookgroep ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Tineke. Ik had het meer bedoeld voor de ouders maar om af en toe eens iets te schrijven voor de kids zelf is natuurlijk ook een leuk idee. Ik wacht af wat je stuurt ;)

      Verwijderen
  2. Hoi Wendy, dat lijkt me wel wat. Kun je een tip geven wat voor onderwerp zou aanspreken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan heel breed zijn Mirjam, eigenlijk alles waar je tegenaan loopt in de (christelijke) opvoeding. Het hoeft niet een 'spectaculair' onderwerp te zijn, juist de eenvoudige dingen die je elke dag tegenkomt kunnen soms aanleiding geven om eens over door te praten met andere ouders.

      Verwijderen
  3. Ik volg al een tijdje een blog waarin een moeder haar gezinsleven bespreekt, regelmatig komen daar ook onderwerpen aan bod die hier denk ik heel goed zouden kunnen passen. De volgende link is naar haar webblog http://jannekesjoligewereld.blogspot.nl/search/label/bijbel%20en%20kind
    wanneer je in haar archief kijkt zijn er nog veel meer blogs die erg leuk en informatief zijn!

    groetjes annegreet

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.