Elk kind heeft een biddende moeder nodig - Fern Nichols


Dr. James Dobson heeft al eens gezegd: 'Wanneer we kijken naar de problemen die vandaag de dag op onze scholen spelen, wanneer we kijken naar de hoeveelheid geweld, de dingen die kinderen buiten hun klaslokaal zien, programma's op televisie die beneden elk peil zijn - wanneer we naar al deze dingen kijken, is er geen andere oplossing, geen andere hoop dan gebed. En dat brengt ons op de knieƫn.'

Graag wil ik jullie aandacht vragen voor een geweldig boek over gebed voor je kinderen.

Een biddende moeder ( en een vader uiteraard ook) kan een enorme invloed hebben op het leven van haar kinderen. Elk kind heeft een biddende moeder nodig van schrijfster Fern Nichols, is gebaseerd op de gebruiken en gewoonten van Moms in Touch International en laat zien hoe je je kinderen en je gezin kunt omringen en ondersteunen met gebed.
Het boek onthult een manier van bidden die je zal stimuleren, die je een honger naar de intieme omgang met God zal geven, en die het leven en het perspectief van de bidder zal veranderen.

"Wanneer we bidden, raken we als het ware de hemel aan en veranderen we de wereld. Spreker Ron Hutchcraft herinnert ons hieraan:’God heeft zijn voorraadschuur opengegooid voor zijn kinderen. Hij heeft zijn onuitputtelijke bronnen ontsloten, en Hij belooft dat onze gelovige gebeden deze krachten in werking zetten en ze richten op de nood die wij hebben, de situatie waar we mee te maken hebben of de persoon van wie wij houden. Vergeet dat nooit als je aan het bidden bent – je raakt werkelijk de hemel aan en verandert de wereld".  

Kennen jullie het boek en wat vinden jullie ervan? Is het jullie ook tot steun (geweest)?




Reacties

  1. Ik heb het boek al een paar jaar, en lees het om de zoveel tijd weer eens. Het is een bijzonder boek wat je bepaalt bij de noodzaak van bidden voor je kinderen. Ik heb het uitgeleend aan mijn zus, en een deel geciteerd aan een zus in het buitenland die een depressieve dochter heeft.
    En natuurlijk heb ik de gevolgen al gezien... Tot nu toe hebben mijn kinderen altijd een klasgenoot gevonden die ook goede keuzes maakt, bijvoorbeeld. Daar heb ik altijd voor gebeden, omdat 'slechte omgang goede zeden bederft'. Ook nu de jongste naar de middelbare gaat bid ik dat hij jongens in zijn klas vindt die net als hij niet standaard meelopen met de groep, zodat hij ervaart hoe goed het is om keuzes te maken en geen meeloper te zijn.
    Ook de oudere jongens zijn bewaard gebleven voor slechte vrienden en hebben bewust keuzes gemaakt voor God en reinheid. Ben heel dankbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het boek ( staat in mijn kast ) en heb hem opnieuw te voorschijn gehaald. Ik vind het heel waardevol en als je je een beetje uitgeblust voelt, niet zo goed meer weet wat je precies moet bidden, dan heb je hier echt wat aan. Goeie tip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij stond het ook in de kast en heb het weer eens tevoorschijn gehaald. Direct vanaf het begin word je weer enthousiast als je het leest, het doet iets met je. Ik ben ook heel blij met dit boek.

      Verwijderen
  3. Wat een bijzonder boek is dat, ik heb het ook gelezen en heb al veel zinnen onderstreept die me aanspraken, zodat ik ze snel weer terug kan vinden. Toen ik het boek voor het eerst las, voelde ik een enorme armoede als moeder. Wat zag ik toen de dienst van bidden voor mijn kinderen groot. Ik had echt iets om me naar uit te strekken, om veel meer in gebed te zijn voor dat wat zo kostbar is.
    Dat boek heeft mij echt veel meer de ogen geopend! Je leest er ook graag weer even in terug, beaalde stukjes die je aanspraken enz..
    Op dit moment heb ik het boek uitgeleend, maar ik mis hem echt. Snel maar eens terug vragen.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het boek niet, maar het is zo waar dat elk kind, of ze nu groot of klein zijn, een biddende ouder nodig hebben. Dat bidden stopt eigenlijk nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het boek, maar heb het alleen doorgebladerd. Het is heel mooi en het wordt hier op school gebruikt bij de gebedskring.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik denk dat ik dat boek maar moet gaan aanschaffen als ik jullie commentaar zo lees :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou ik zeker doen Eve. Ik denk dat je er geen spijt van krijgt!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Hij wordt eerst even gecontroleerd voordat hij verschijnt onder het bericht.