Boek met verhalen over abortus

Vandaag wil ik graag een bericht met jullie delen van Jessica van den Bogerd uit de Facebookgroep 'Christelijk opvoeden' dat mij erg getroffen heeft. Ben of ken jij iemand die een abortus meegemaakt heeft, neem dan contact met haar op. Onderaan dit bericht vind je haar gegevens.

"Dit jaar is het tien jaar geleden dat mijn man en ik ons eerste kindje verloren door een miskraam. Een ‘spontane abortus’, zoals mijn verloskundige zei. Een opmerking die bleef hangen. Zelfs nu, tien jaar later, is de angel van die terloopse opmerking er nog niet uit.

Abortus. Het doelbewust voortijdig beëindigen van het leven van een kostbaar kind. Ik kon én wilde dat woord niet associëren met het verlies van ons kindje van 10 weken.

Abortus. In Nederland wordt één op de zeven zwangerschappen doelbewust beëindigd. Dat zijn er meer dan 30.000 per jaar!

Abortus. Tien jaar later. Het is tijd. Eigenlijk al sinds het verlies van ons kindje is het mijn droom om ‘iets’ te doen aan abortus. En nu is die droom concreter geworden. Ik wil een boek maken. Met verhalen van mensen over het onderwerp. Mensen die voor de keuze hebben gestaan. Mensen die de keuze hebben gemaakt, om hun eigen redenen, en hun leven daarna. Mensen die dat niet hebben gedaan. Mensen die op de bres zijn gaan staan. Een boek over kostbare mensen. Een boek vol kostbare mensen. Want ik geloof dat ieder mens kostbaar is, van conceptie tot de dag van sterven. En dat wil ik benadrukken!
We laten ons zo makkelijk leiden door angst. Angst die ten diepste voortkomt uit onze eigen zelfzucht. Angst wat mensen zullen doen of wat ze van ons zullen denken. Angst dat wij iets zouden moeten inleveren, dat wij iets tekort zouden komen. Ik zou willen dat we gedreven worden door liefde! Liefde voor de ander.
Liefde drijft me ertoe dit boek te gaan maken. Mét en óver kostbare, geliefde mensen.
Ken je of ben je iemand die met abortus te maken heeft gehad? Ik wil graag met je praten en je verhaal horen! Of je nou wel of niet gekozen hebt voor het beëindigen van een zwangerschap. Of als je er op een andere manier bij betrokken bent. Of het 1 jaar of 40 jaar geleden is,.. dat maakt niet uit."

Neem contact met me op als je mee wilt werken, mee wilt denken of meer wilt weten! 
Stuur een e-mail naar projectkostbaar@outlook.com.

Bedankt!
Jessica

Reacties